Allmänt, Tredje trimestern

Det börjar kännas att det närmar sig

Nämen hejsan! Här ekar det lite tomt. Va tusan händer kan man ju tro. Inget speciellt mer än jobb och trötthet. Vecka 34 har inletts med sammandragningar och liknande kramper. Sammandragningarna kan jag faktiskt ta då dom känns likadant som när jag har mensvärk (har haft sjuka menssmärtor som inte ens Citadon tar på). Jag blir faktiskt lite peppad över sammandragningarna då det tyder på att livmodern tränar upp sig men jag blir ju också lite tröttare. Jag slipper än så länge att vakna av dom på natten till skillnad av vad Ida får utstå. Det låter inte kul alls.

Däremot i söndags.. Var ska jag börja.. Jag hade så ont (okej, inte så ont att jag borde åkt till förlossningen.. men ändå!) att jag knappt kunde fungera på jobbet. Jag vankade runt i lokalen, hängde över kanter, andades som jag lärt mig på HypnoBirhing-kursen *STOLT*, tänkte positivt, smekte magen och försökte ta mig igenom det onda som kändes som när man har håll fast tusen gånger värre. Det var liksom inte över hela magen utan på ett område på höger framsida. Perfekt ställe att sparka på tyckte Skorpan. Vår vilding! Så detta höll på hela förmiddagen och in på eftermiddagen. Men sedan var det bortblåst och jag hamnade i trötthetens trötthet.

74b74a09904f254e30e785baa295048c

Tänk att det faktiskt börjar närma sig, 44 dagar kvar till beräknat datum. Och det känns att det börjar närma sig både fysiskt och psykiskt.

Standard

One thought on “Det börjar kännas att det närmar sig

Kommentera

