Allmänt, Tredje trimestern

BB-väskan, vad ska packa?

Jag hade en mardröm för inte så länge sen om att vi befann oss på BB och vi hade glömt att ta med vår opackade BB-väska. Jag var sjukt stressad över att inte ha något med mig. Inget till bebis, inget till förlossningsrummet, inget till mig… Så jag vill nu fixa detta så fort som möjligt. Eller åtminstone ha gjort en lista över vad som skall packas ner.

Hittade detta klipp hos MamaNatural på YouTube. Många bra tips! Men jag behöver mer tips. Hur ska jag tänka? Hit me i kommentarsfältet!

Standard

3 thoughts on “BB-väskan, vad ska packa?

  1. missredhead skriver:

    Hej,

    Vi har packat ner följande i våran bb-väska och nu står den packad och klar i bakluckan på bilen så att det inte finns någon risk alls att vi glömmer den 😛

    Förlossningsbrev
    En fylla i bok om att bli förälder, tänkte att den kan va kul att ha och skriva i efter förlossningen när allting är färskt i minnet

    Till babyn:
    3 bodys
    3 byxor
    Strumpor
    Mössa
    Vantar
    Ytterkläder
    Napp (steriliserad)
    Snuttefilt
    Present från storebror

    Till mig:
    Mjuka lösa kläder (2 ombyten)
    Sköna trosor
    Våtservetter (otroligt skönt att använda istället för toapapper att torka sig med efter förlossningen)
    Tandborste & tandkräm
    Lypsyl
    Hårborste
    Tofsar & hårspännen (kan va bra att ha under förlossningen)
    Laddare till mobilen
    Hudkräm
    Nattlinne
    Vattenflaska/läsk
    En påse godis
    Strumpor/sockar
    2 tidningar att läsa

    Till min sambo:
    2 ombyten kläder
    Lösa pengar
    Snus
    Tandborste & tandkräm

    Och så har jag smugglat ner en liten present till min sambo för att han blivit pappa 😉

  2. missredhead skriver:

    Ja det håller jag med om 🙂 detta var det jag packade när jag väntade min son också och jag upplevde inte att jag saknade någonting den gången så jag hoppas inte jag saknar någonting den här gången heller 🙂

Kommentera

