Allmänt, Holistiskt, Tredje trimestern

GBS, vad innebär det?

Fick reda på provsvaren från min urinodling som Kalle postade åt mig förra veckan. Dem hittade Streptokocker B i mitt urin ca. 10 000. Så kallat GBS. Inget jätteallvarligt och det är väldigt vanligt som jag har förstått nu. Krävde bara ett rejält psykbryt igår kväll för att kunna rycka upp mig. Det är lite sådan jag är… Behöver få ur mig ilska/besvikelse/oro/rädsla för att sen kunna rycka upp mig. Peppen kring att föda var det som försvann i ett nafs. Jag som hade sett fram emot det så mycket. Helt plötsligt skulle allt bli så krångligt från början. Behöva tänka på GBS, svampen och sen risk för blodpropp. Varför kunde inte jag bara få ha en naturlig bra förlossning utan slangar och dyl.. Men nu försöker jag peppa mig igen, vilket inte är lätt men försöka måste jag.

Det är nu jättebra att dom har hittat detta då vi kan göra något för att försöka förebygga att Skorpan då skulle bli smittat på vägen ut. Det man idag gör inom skolmedicinen som jag har förstått det är att ge antibiotika intravenöst under förlossningen, viktigt att få i sig det två timmar innan barnet är ute. Och sen så hoppas man att barnet inte blir smittat. Jag känner ingen större pepp kring antibiotikan (min kropp reagerar inte så bra på det) men inser att det är ett måste om streptokockerna är där.

Däremot kommer jag nu försöka att bli av med dom (vissa säger att det går andra säger att det inte funkar). Jag ser att det finns ett hopp då jag inte hade allt för höga antal. Det brukar var upp emot 100 000 jämfört med mina 10 000. Barnmorskan som ringde och meddela detta till mig sa också att jag ska lämna ett nytt prov där jag gjorde samma procedur som förut men att jag ska tvätta mig innan. Detta för att det var så låg dos och att det kunde vara en tillfällig sak. Sen också för att jag annars mår jättebra. Ingen urinvägsinfektion som tydligen är vanligt i samband med detta. Så håll tummar och tår att nästa odling är fri från eller åtminstonne minska mängd. För skulle dem försvinna så slipper jag och Skorpan antibiotikan. 

Det jag nu efter undersökningar ska göra är att pröva att badda/spraya/duscha underlivet med kolodialt silver samt ta en liten dos oralt fram till förlossning. Kolodialt silver som jag har förstått har inga biverkningar och ska fungera bra mot bakterier, virus och andra obalanser. Värt att pröva! Antingen fungerar det eller så fungerar det inte. Jag tänker pröva. Har jag tur tar det bort svampen i alla fall. Hehe!

Ska självfallet prata mer med min barnmorska på måndag under rutinkollen. Fråga och få fler svar. Se vad som gäller vid förlossningen osv. Har miljoner frågor! Men känner ett någorlunda lugn kring det hela. Jag har ju inte gjort något utan detta finns i våra kroppar, jag har bara oturen att det blev såhär nu. Men inget att deppa över. Nu mot hälsokosten för inköp av kolodialt silver.

Standard

Kommentera

