Allmänt, Tredje trimestern

BM-besök med nya besked

  • Mitt blodtryck: Behövdes inte tas då detta gjordes i morse på BB. Då va det 110/80 om jag inte minns fel.
  • SF mått: 32cm, samma som för två veckor sen.
  • Viktuppgång sen inskrivning: ca. 14-15 kg
  • Blodsockervärde: Behöver inte detta någon mer gång.
  • HB-värden (järnvärde): Behöver inte ta detta någon mer gång.
  • Bebis hjärtljud: 142, fick höra idag igen då hon använde en elektrisk doppler för att hon hade dålig hörsel idag.
  • Bebis placering i livmodern: Huvudet nedåt, rygg åt vänster och ben och armar åt höger. Vet dock inte om Skorpan är fixerad eller ej då jag inte är så förtjust i att hon klämmer längst ner på livmodern. Vi ska kolla om Skorpan är fixerad nästa besök om två veckor.

 

Denna måndag har fortsatt att överraska. Dagens BM-besök var mer intressant och fullspäckad än tidigare. Del för att vi gick igenom morgonens händelse samt beskedet om GBS som dom hittat i min urin. Jag hade med mig nytt prov som tyvärr inte var dugligt enligt läkaren. Han ville ha ett annat i morgon med mittstråle urin. Knepigt det där. Men jag säger inte emot och tog emot provgrejerna (rör, papper och paket) som vi ska posta i morgon bitti. Barnmorskan och jag hoppas att det kan vara så att dom inte hittar fler och att dom kanske är borta då det ändå var så pass få vid förra odlingen. Så håll tummarna för oss att vi slipper antibiotika. Det finns lite hopp.

Som ni kan läsa så är det åter igen samma SF-mått som förra gången. Så nu har jag fått en tid för TUL i morgon på förmiddagen. Jag känner mig ändå rätt lugn mitt i allt detta denna kaos-måndag. Det här med TUL ser jag ändå fram emot. Ska få se Skorpan på bild igen, känns lyxigt. Däremot hoppas jag att vi får bra besked i morgon och inget avvikande. För jag är less på oväntade saker nu. Vi har ju haft det så bra och det är inte långt kvar till BF.
Standard

One thought on “BM-besök med nya besked

Kommentera

