Allmänt, Bebissaker, Tredje trimestern

¡Hola amigos!

När internet har sinat hemma hamnar bloggen efter. Kan också ha att göra med att jag jobbade mina sista dagar på länge i helgen och tröttheten slog till ordentligt! Men nu är jag någorlunda på fötter igen. Har en hel lista med saker som skall fixas med inför flytten bland annat. Vi packar lite varje dag och är på jakt just nu efter fler banankartonger samt flyttkartonger. Jag är lite chockad över hur mycket saker vi har fått plats med i denna lägenhet på 23kvm. Galet mycket mer än vad jag trodde.

Vagnen har nu fått sig en värdig plats i hörnet där vi hade vår fina egengjorda bokhylla. Kolla in hur fin och gosig den ser ut nu när min gamla fårskinnsåkpåse är på plats där i.

IMG_6973.JPG

På handtaget hänger Skorpans fina bambufilt (hamamhandduk). Helt galet mjuk och fin. Såklart kommer den från bästa stället att införskaffa hamamhanddukar, Lena Losciale butiken på Birkagatan 19 i Stockholm.

Magen växer på så det knakar, det får ni se på bild i morgon på Throwback Thursday inlägget. Men en sak som jag fick reda på idag är dom nya provresultaten för urinodlingen. Tyvärr har jag fortfarande samma mängd streptokocker B i urinen. Så nu har läkaren ordinerat ut en enveckas kur med antibiotika. Om Skorpan inte fötts inom en vecka så ska ny odling tas och så går man vidare på det. Sen kommer jag också att få ta en dos intravenöst under förlossningen. Tråkiga nyheter men ett måste. Allt för Skorpans skull! Vill inte riskera något vid förlossningen.

Nu är det dags för mig att ta en nattmacka innan sängdags. Ja, hungern har kickat in och dessutom fått sällskap av lätt halsbränna till och från. Hehe!

Standard

Kommentera

