Allmänt, Throwback Thursday, Tredje trimestern

Thowback Thursday: Gravid vecka 38

IMG_6990.JPGHelt plötsligt har jag fått en svag hormonrand på magen.

Hur långt gången är du? V.38 (37+6)

Gravidymptom: Svamp, sammandragningar, starka kraftiga rörelser från Skorpan, kissa minst 2 gånger på natten, törstig, öm i livmodern, trötthet, virrighet, linea negra åderbrock m.m.

Bästa minnet från veckan: Det måste ha varit när vii fredags möttes upp för att hämta ut vår fina barnvagn. Jag vet att det inte är smart att förälska sig i matriella ting men… Vem kan motstå en sådan fin vagn? Så mysigt att få gå hem med denna vagnen genom stan och öva oss. Se våran spegelbild i skyltfönstren. Igår så bäddade vi vagnen med min gamla fårskinnsåkpåse. Så sjukt fin och gosig blev den!! Längtar tills vår skatt får gosa ner sig där under vintriga promenader.

Saknar du något? Jag vet att jag skrev förut att jag nog inte kommer ledsna på att vara gravid. Det har jag inte heller riktigt än.. men det börjar närma sig sakta men säkert. Jag tycker det är mysigt men nu saknar jag faktiskt efter att få vara bara mig i min kropp. Få tillbaka min kropp och kunna röra mig som jag vill. Det saknar jag.

Mest harmonisk eller moody denna vecka? Jag skulle säga mest harmonisk även fast tröttheten slagit till med sista jobbhelgen. Och jag och trötthet går inte hand i hand direkt. Bryter lätt ihop då men jag skulle väl inte säga att denna vecka har varit moody. en 70/30 vecka kanske? Eller njae 80/20.

Cravings: MJÖLK. Jag har nog aldrig varit ett stort fan av mjölk förutom när jag var liten. Nu för tiden kan jag lätt sluka 1 liter mjölk under en hel dag. Gärna tillsammans med frukost, fikat och kvällsmackan. Mmmm.. Mjölk! Det blir ju rätt dyrt att konsumera dessa mängder då jag dessutom är laktosintolerant.

Sömn: Det varierar lite det där med nattsömnen. Enstaka nätter har jag faktiskt nu en helt ok  natts sömn. Eller jag ska säga såhär.. Jag kan sova några timmar totalt i alla fall utan att ligga vaken långa stunder. Men sen har vi dom där nätterna när toaletten är ens bästa vän och jag rusar dit tre gånger. Det är ju inte lätt att resa sig ur sängen heller.. Sen så kan jag helt plötsligt bli pigg efter ett toabesök eller så vaknar Skorpan till och kör en liten salsaomgång. Sen önskar jag att jag kunde somna om efter frukosten. Det skulle vara bra tror jag. Men tyvärr har jag inte den genen. Jag får hoppas på att när Skorpan är ute så kommer jag kunna sova en tupplur när hen gör så. Rykten säger att man blir proffs på powernaps när man blir mamma.

Rörelser: Oh herregud vilka starka rörelser Skorpan får till nu. Utrymmet verkar bli tajtare men Skorpan ger sig inte utan trycker ut fötterna och rumpan lika mycket om inte mer. Så där mycket att jag kan fånga foten ibland. Haha! Så sjukt men ändå mysigt. Brukar också kittla Skorpans fot.

Inåt- eller uttåtnavel? Den är ute mestadels av dagen. På morgonen är den fortfarande bara extremt utsträckt. Men efter frukost är den ute.

Förlovningsring på eller av: På och fortfarande yttepytte lite för stor.

Är det något som får dig att må illa eller något du blir äcklad av? Soppor, ruttna saker, odörer.. Ja ni förstår. Sådant som är äckligt i vanliga fall blir helt  enkelt 100 gånger äckligare.

Vad tror du att det blir? Pojke/flicka: Flicka. Drömde igen om att jag ammade lilla goa F…. . Så fint! Längtar!!

Dagar kvar till beräknad förlossning:  14 dagar.

Förlossningssymptom: Nej.

Vad ser du fram emot: Nu på lördag är det min favoritmässa of all times, HarmoniExpo. Jag hoppas kunna besöka den i två timmar för att sen åka hem till lillkusinen som fyller hela 6 år. Sedan på söndag är det äntligen dags för ett släktkalas som jag och Kalle har styrt upp inför Skorpans ankomst. Ska bli så kul att föra samman vår släkt så att alla kan få ett ansikte på varandra. Så kul att alla kommer!

Standard

One thought on “Thowback Thursday: Gravid vecka 38

Kommentera

