Allmänt, Tredje trimestern

Så har flyttlasset gått av stapeln

IMG_7075.JPGKan meddela att det inte är så att en bebis är orsaken till dålig uppdatering utan en flytt. Vi har nu flyttat in i lägenheten och har fullt upp med att packa upp och hinna förbereda inför Skorpans ankomst. Vem vet liksom när lille filuren kommer bestämma sig för att lämna min trygga livmoder? Enligt modern skolmedicin så beräknas Skorpan komma nu på torsdag. Enligt första uträkningen baserad på sista mensens första dag borde Skorpan komma ut på måndag. Så frågan är när… Fram tills dess så har vi fullt upp med att komma i ordning hemma, men jag lovar att jag försöker att vila. Måste passa på att få tillräckligt med sömn. Det sägs att det blir brist på det när man får barn.

Så hur gick allt med flytten? Det blev av tidigare än förväntat då vi egentligen skulle flyttat idag. Så skönt att det blev av i onsdags. Jag är faktiskt förvånad över all energi jag haft denna vecka. Jag har liksom flyttstädat tillsammans med mormor. Jag tog hand om hela badrummet själv. Ni kan ju först¨hur det går till. Skura allt. Tak, väggar, badkar, handfat, hyllor, toalett m.m. Ta bort trätrallar och städa där. Jag har legat dubbelvik för att komma åt skrymslen. Men jag klarade det. Jag såg det som om att få igång Skorpan till att komma ut. Det sägs ju att skura golv sätter fart på saker och ting.

Flyttlasset gick bra. Jag gjorde inte så mycket… Inte för att jag inte ville utan ja ni förstår man får ju inte lyfta tungt som gravid. Men tusan vad det är svårt att stå emot med att hjälpa till. Vi fick stor hjälp att Victor, Pigge, Linnéa, Johan och Peter. Dom fick med allt från våra 23kvm i ett och samma lass. Helt galet bra var det. Vi var lite oroliga att det skulle behövas köra flera vändor. Sen har vi fått hjälp av min mor som styrde ett lass till lägenheten samt storshopping. Kalles mamma har underlättat med att laga middag till oss här två dagar i rad. Guld värt!! Det ger oss möjlighet eller snarare Kalle möjlighet att fokusera på att få i ordning lägenheten.

IMG_7093.JPG

Idag klämde vi in en vända till IKEA och Rusta. Världens kanske sämsta dag att göra det på. Vi var liksom inte ensamma för fem öre. Kaos var det inne på IKEA. Har aldrig sett så mycket folk. Tog flera timmar att ta oss igenom för att få tag på lite nödvändiga saker till lägenheten. Bästa fyndet måste ändå varit ett var sitt par ulltofflor för 79:- st. Så varma och gosiga. Dessa ska packas ner i förlossningsväskan (som nu är färdigpackad).

Matlådorna i frysen håller på att fyllas på också så att vi har mat att äta när Skorpan är här. Tack mormor för att du bidrog med din härliga och goda fusk ”dillkött”. Nom nom! Jag tänkte om jag hinner att jag ska laga köttfärssås och även baka. Vi får helt enkelt se vad det hinns med.

Men då vet ni att här hemma är vi fortfarande bara två plus en i magen.  Men frågan är hur länge det blir så?

Standard

2 thoughts on “Så har flyttlasset gått av stapeln

Kommentera

