Allmänt, Tredje trimestern

BM-besök, det sista?

I fredags var det dags för barnmorskebesök. Dock var min barnmorska sjuk som jag för övrigt inte tycker om lika mycket längre. Så jag fick en urgullig, varm och härlig barnmorska som vikarie. Men lite skumt var det allt att träffa en helt ny och gå igenom vad som hänt dom senaste två-tre veckorna. Det är ju liksom rätt mycket som hänt. Men ganska skönt också att prata med en helt ny person. Vi fick en bra kemi och jag kommer också att träffa henne på fredag igen om inte Skorpan har kikat ut. Känns väldigt bra!

  • Mitt blodtryck: 130/70 vilke tär högre än vad jag har haft tidigare under graviditeten. Men det var inget att oroa sig för enligt barnmorskan såhär sent i graviditeten.
  • SF mått: 34cm
  • Viktuppgång sen inskrivning: ca. 16-17kg
  • Blodsockervärde: Behöver inte detta någon mer gång.
  • HB-värden (järnvärde): 132
  • Bebis hjärtljud: Bra och jämt hjärtljud!
  • Bebis placering i livmodern: Huvudet nedåt, rygg åt vänster och ben och armar åt höger. Tråkigt nog är inte Skorpan fixerad ännu.. Men det är på god väg sa hon.

 

Hon önskade mig all lycka till inför förlossningen och så får vi helt enkelt se om vi ses igen. Det är så sjukt spännande nu!!!

a57acf3690d9697096d999fa137e6769Snart har vi vår skatt här.

Standard

Kommentera

