Allmänt, Tredje trimestern

BF-veckan är nu inledd

09787e890d45f57df096dbfd357977bcDet är så sant, det som står ovan. Men ack så svårt att bara slappna av, vara och låta saker och ting ske när det ska ske. 

Idag är det måndag och vi inleder den så kallade förlossningsveckan. Om ni gått inte redan vet så är Skorpan beräknad enligt RUL nu på torsdag den 6 nov. Enligt första uträkning baserad på sista mensens första dag är Skorpan beräknad idag. Så, när kommer lilla Skorpan? Det kan bara Skorpan själv svara på. Så medan vardagen försöker fortsätta som vanligt så ska jag pyssla hemma. Tänkte att jag ska ha en riktigt skämma bort mig själv dag. Så då blir det ett härligt örtbad, sippa på hallonbladsté, lyxig ansiktsmask, dra några tarotkort för att se vad dom har att säga och sen baka lite mera.

Miniupdate:

Sen två dagar tillbaka ungefär så har det börjat kännas lite annorlunda i kroppen. Det känns som jag har tagit ett steg närmre förlossningen. Det känns tryggt och bra. Ser det positivt när jag får sammandragningar/förvärkar. Igår hade jag det lite utspritt, mest på eftermiddag och kväll. Inte nog med det fick det sällskap av ihärdigt illamående. Så något är som sagt på gång, men den eviga frågan är när?

Standard

2 thoughts on “BF-veckan är nu inledd

  1. hoppas att det drar igång väldigt snart för oss båda!
    jag tycker faktiskt att tiden hittills gått väldigt fort. men om hon inte kommer snart lär jag börja klättra på väggarna :p

Kommentera

