Allmänt, Hypnobirthing, Tredje trimestern

Positiv natt, dröm eller verklighet?

fba76e0923d09c168a62fb0d9ea7ca14Bild tagen från Pinterest

Vilken underbar natt. Inför varje natt så tänker jag att nu sätter det igång. Nu kan Skorpan få ta och komma hit. Hit me with those surges. Positivt tänkande, pepp och längtan. Men så vaknar jag och inget har hänt under natten. Igår under dagen så hade jag knappt några känningar. Lite få och små sammandragningar men inga förvärkar. Det var som om det som jag skrev om  i uppdateringen inte hänt. Jag var bara sjukligt trött hela dagen igår. Jag hade dessutom sovit som en stock den natten. Hade knappt vaknat för någonting. Så där att Kalle faktiskt reagerade på att jag inte rörde mig. Bra nattsömn men ändå var jag trött och vilade och slumrade till under dagen.

Men så i natt. I natt har jag haft mensvärk typ hela natten. Så där så det verkligen spänner, ilar och har sig. Det har ilat mellan benen (livmodertappen som förbereder sig?). Just nu när jag sitter och skriver så fortsätter mensvärken att komma till och från. Så sjukt spännande. Är så peppa för varje känning. Och natten är så positiv trots att jag legat vaken stundtals av ömmande livmoder. Jag har lite svårt att skilja på vad jag drömt och vad jag tänkt på under natten. Men drömmar/tankarna har gått i samma positiva anda och kretsat kring förlossningen. Jag har peppa mig själv och berömt Skorpan. Jag har tänkt lite hur allt ska gå till väga och bara haft en 100% positiv känsla kring allt. Kom igen Skorpan!! Precis så! Bra jobbat! Mera, nu jäklar vill vi träffa dig. Kämpa på. Det här komme rvi klara galant!

Jag hoppas att jag kommer kunna ha samma positiva inställning när jag kommer längre in i förlossningsskedet och det sätter igång på riktigt. Nu är jag verkligen redo!

Standard

2 thoughts on “Positiv natt, dröm eller verklighet?

  1. Men så spännande! Går själv & väntar på att det ska sätta igång, imponeras verkligen av hur positiv & avslappnad du verkar vara kring det hela. Massor av lycka till!

    • Emelie skriver:

      TAck så mycket! Försöker ha en positiv inställning vilket gör det hela lite lättare känns det som 🙂 Lycka till själv!! Snart händer det!!

Kommentera

