Allmänt, Tredje trimestern

BF+1

Ingen bebis ännu så ni kan andas ut lite till. Önskar att min pepp fanns kvar. Men just såhär på morgonkvisten så infinner sig nu för tiden en liten jobbig besvikelse. Jag vill inte känna så men den liksom smyger sig fram. Men vi kan ju idag glädja oss åt att det faktiskt är kladdkakans dag. Ja, ni tänkte rätt. Jag ska baka en kladdkaka till våra middagsgäster i kväll. Armando, Cindy och Julian ska komma över hem till oss för taco-fredags-bebis-häng.

Idag ska jag också till barnmorskan på eftermiddagen. Ska bli spännande… eller kanske inte riktigt. Det mest spännande är väl att se om Skorpan har fixerat sig eller inte. Jag tror dock inte att Skorpan har några planer på att göra det förrän värkarbetet satt igång på riktigt. Jag har trots allt ganska bra med utrymme kvar i min mage, tro det eller ej.

I går vid runt 17 sattes sammandragningarna igång på riktigt kändes det som. Det gav något slags hopp inför natten. Kanske skulle det  sättas igång?? När jag gick och la mig så bestämde sig Skorpan för att ha mina högra revben som studsmatta eller något i den stilen. Jag räknade att Skorpan kickade mig där minst 47 gånger. Kan säga att det inte var de mest bekväma. Det var liksom lite som en rysk dans där mot revbenen. Full action. Då tänkte jag också att ”Aha, kanske händer det i natt??”. Jag måste nog sluta tänka så. Jag försöker. Det kommer hända när det händer. Jag vet, jag är förstföderska och dom går över tiden.

a13c4ab074dddf25a86c9b67585cc2ec

Men jag LÄNGTAR så sjukt mycket efter att få träffa Skorpan. Längtan är inte ens ett tillräckligt ord för vad jag känner. Men som alla säger… Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Standard

3 thoughts on “BF+1

    • Emelie skriver:

      Ja det är ju närmare än vad jag tror och känner. Men väntan… hihi! Vi kanske hinner ses på måndag? En fika? Hemma hos er eller oss? ❤

Kommentera

