Allmänt, Tredje trimestern

BM-besök, blir detta det sista?

Ett härligt och kort barnmorskebesök. Bäst av allt är att Skorpan nu är fixerad! Det tyder på att saker och ting går framåt. Jag trodde ju inte att Skorpan skulle fixerat sig men ack så fel jag hade. Allt såg fin fint ut och jag blir erbjuden ett nytt ultraljud i vecka 41+ på rutin om jag vill. Kan vara bra att göra om jag går över. Det skulle då vara om en vecka som tidigast och jag och min barnmorska Kirsten tänker att Skorpan faktiskt kommer vara ute innan dess. Vi har ändå bokat in en ny tid nästa vecka på onsdag. Så spännande om det blir av eller ej.

  • Mitt blodtryck: 110/70
  • SF mått: 33-34 cm. Vilket betyder på att magen minskat lite och inte ökat. Kan vara tecken på att saker är på gång och att Skorpan är redo. Hon tycker att det är onödigt med ett TUL (håller med!) då jag varit på ett tidigare och inget var avikande samt att min kropp är annorlunda då jag är lång och Skorpan har annat utrymme. Lyxigt för Skorpan!
  • Viktuppgång sen inskrivning: 17 kg
  • Blodsockervärde: 
  • HB-värden (järnvärde):
  • Bebis hjärtljud: Bra och härligt hjärtljud!!
  • Bebis placering i livmodern: FIXERAD!! Huvudet nedåt, rygg åt vänster och ben och armar åt höger.

 

Jag får också bestämma vem jag vill komma på återbesök till. Alltså välja om jag vill komma till Diane eller Kirsten. Som jag känner nu så känns Kirsten aktuell. Hon är mer härlig och varm på ett annat sätt än Diane. Men vi får se sen. Nu är det ju fokus på att Skorpan ska ut. Hoppas hoppas snart!!

Standard

One thought on “BM-besök, blir detta det sista?

Kommentera

