Allmänt, Tredje trimestern

No baby yet… BF+3

Vi väntar och vi väntar även fast vi inte ska vänta. Tiden går sakta och jag vet inte riktigt vad jag ska lyckas fylla den med. Det ända vi går och tänker på i stort sett är när vår lilla skatt ska titta ut. Jag svor att jag inte skulle bli sådär bitter och jobbig om jag gick över tiden. Jag svor att jag inte skulle bli sån. Ni vet, som tjatar om bebin som inte kommer. Tjatar om hur många dagar man gått över. Tjatar om hur jobbigt det faktiskt är att bara vänta.

IMG_7291.JPG

Vi har det i alla fall mysigt i vår nya lägenhet!

Men jag förstår nu alla kvinnor som gått över tiden. Det är så sjukt frustrerande. Spelar ingen roll vad man gör det är bara sjukt jobbigt rent hormonellt och emotionellt. Jag kan börja gråta för ingenting, bli sjukt irriterad, tycka synd om mig själv.. Ja ni förstår säkert. Nu har jag bara gått tre dagar och skulle kunna ha 11 dagar kvar av denna graviditet. 11 dagar är inte speciellt mycket egentligen jag vet. Men tänkt då om jag skulle behöva bli igångsatt?!

Nej det vill jag inte tänka på. Skorpan har som sagt 11 dagar på sig att kika ut. Det är mer än tillräckligt för Skorpan. Förmodligen så är det mindre än så. Only time will tell.

Nu ska jag försöka hitta tillbaka till peppen inför förlossningen. För det känns som om den sinar sakta, sakta…

Standard

3 thoughts on “No baby yet… BF+3

Kommentera

