Allmänt, Tredje trimestern

Envis kanske blir mellannamnet?

Skämt å sido. Här händer det inte mycket mer än att vardagen rullar på någorlunda i normal takt. I min värld väldigt, väldigt långsamt. idag har jag gått över 9 dagar och det är min bonuspappa Stefans födelsedag. Så lite skönsång från mig och älskling fick han allt i morse via telefon. Dom bor ju x antal mil norrut. Glad blev han i alla fall. Vi får väl se om han får dela födelsedag med Skorpan eller ej. oddsen är inte så jättehöga men man vet ju aldrig. När som helst kan det hända. För varje dag som går kommer vi närmre vårt hjärta Skorpan.

Det sägs ju också att det bara är positivt att gå över tiden. Då hinner kroppen göra sig redo genom att ge livmodertappen mer tid att mjuka upp samt att mer relaxin hinner utsöndras så att bäckenet är extra mjuk och rörligt. Så ja, positiv ska man vara. Idag känns det rätt lätt att vara det. Däremot var det inte alls så i torsdags. Oh, no. Då ville jag mest sjunka ner genom jorden och komma tillbaka när Skorpan kommit. Allt var bara S.K.I.T. Men den dagen behövs inte noteras. Vi har alla dåliga dagar.

Jag har så mycket jag kan skriva om. Så titta hit under dagen så kommer uppdatering om barnmorskebesöket i ons, ny Throwback Thursday och lite annat.

Standard

Kommentera

