Allmänt, Tredje trimestern

Vecka 41+ ultraljud

IMG_7376.JPG

Hur ofantligt söt är inte vår lilla buttra Skorpan??

Ja förstår att det typ är sjukt svårt att se vad som är vad på denna bild. Det är också inte en helprofil utan liksom från sidan ur en chubbycheek vinkel. Hihi! Vår lilla chubbycheek Skorpan. Det ända hon kunde få med av huvudet var just näsa och mun då Skropan har krypit sig ner i kanalen. Hallelulija!! Det bådade gott sa barnmorskan. Hon sa att nu behöver bebisen bara en knuff uppifrån av en värk för att allt ska vara igång. Hur glad blir man inte av att höra det? Sådär åtta dagar över tiden? Jag fick hoppet tillbaka. 

Så i fredags då var detta besök på UltraGyn vid Odenplan. Kalle var så klart med vilket kändes skönt. Vi viste ju inte riktigt vad som skulle upptäckas. Det skulle ju kunnat vara så att Skorpan inte hade tillräckligt med fostervatten och då skulle vi behöva åka till förlossningen direkt. Men så var inte fallet. Allt såg jättebra och normalt ut. Pjuh! Inte för att jag var orolig. Har svårt att se att något skulle vara knas för Skorpan, det är ju snarare för bra där inne för att hen ska vilja komma ut. Bra med fostervatten, bra bukomfång och hjärtat pickade på fin fint. Hon sa dessutom att jag förmodligen skulle få en enkel förlossning då jag är så lång och har brett bäcken. Det finns liksom extra utrymme. Skorpan är också uppskattad att väga ca. 3,5kg vid förlossningen. Lagom tycker jag det låter som. Hoppas på en smidig, harmonisk och bra förlossning. Hon trodde inte det skulle vara långt kvar heller då Skorpan ligger långt ner i kanalen (som jag skrev ovan). Hoppas hon har rätt..

Är glad och tacksam att vi fick en sådan fin barnmorska som till och med skrev ut en bild till oss. Helt gratis och utan på begäran. Jag behövde verkligen det efter torsdagens S.K.I.T.-dag.

Standard

Kommentera

