Allmänt, Bebissaker, DIY

Första december och strax tillbaka till verkligheten… bara nästan.

IMG_8027.JPG

Hej på er alla fina som förhoppningsvis fortfarande kikar in här med hopp om en uppdatering från vår bebisbubbla. Nu äntligen ska jag tillåta mig att sitta här och blogga (redan hunnit med två amningspauser sedan jag började skriva..). Jag vill ju inte missa att dokumentera viktiga händelser. Dock är det inte lätt att få till tid att skriva här men ska försöka mitt bästa.

Vårt nya liv som familj rullar på i en väldig fart. Igår blev vår gosiga cornichong (en av tusen smeknamn på Elis) hela två veckor gammal. Två veckor!? Dom bästa två veckorna av mitt liv. Dagar fyllda av alla känslor som går att uppleva. Jag har fortfarande svårt att förstå att Elis, vår älskade son, äntligen är här. Att vi nu är en familj på tre. Jag har svårt att uttrycka i ord hur mycket jag känner för min lilla älskade familj. Jag älskar dom över allt annat. 

IMG_8002.JPG

Jag kommer nu under dagarna att publicera små inlägg om Elis två första veckor och sakta men säkert komma ikapp tiden som är nu. Dock har jag har inte riktigt fått kläm på detta med att blogga om livet med en liten på riktigt. Vad ska jag skriva om? Vad vill man läsa om? 

Egentligen så skulle Kalle nu vara tillbaka på jobbet då hans 10 dagar hemma med nyfödd är förbrukade men vi har bestämt sen tidigare han kommer vara föräldraledig på måndagar plus att han nu tar ut två dagar semester. Så vi har lyxen att ha honom här hemma två dagar till. Vi har nu bestämt att vi ska värna om dom dagarna och bara vara vi tre. Vi har nämligen haft besök nästan varje dag sedan Elis var fem dagar gammal. Elis är inte riktigt nöjd med att träffa så många på så kort tid. Han blir väldigt orolig och ”cluster feeds” när vi har gäster över. Jag har inga problem med att Elis blir väldigt ammig och vill vara nära. Han får amma precis när han vill och hur länge han vill men det blir mycket frustration för honom när han dessutom är orolig pga. besök/nya intryck/nya röster/nya energier osv. Så ja en paus är alltid bra att ta (även fast det är mysigt med besök.. Vi vill ju visa upp vår lilla skatt!) så vi kan fokusera på oss tre, vi lär ju känna varandra fortfarande. 

Standard

Kommentera

