0-3 månader, Allmänt, Elis, Fjärde trimestern

Aj, är det bara skorv verkligen?

IMG_8568.JPG
Det gör ont i mig att se allt skorv vårt lilla hjärta har mellan och i ögonbrynen. Elis verkar inte vara påverkad alls och är lika glad och charmig som alltid. Ja för det är något han har börjat med sen några dagar tillbaka. Att charma med både läten, leenden och skratt. Jag smälter varje gång!!

Men åter till skorvet. Ni ser ju på bilden ovan att det är ett rätt stort område. Det har också ökat drastiskt på några dagar från lite torrt till stora gula flagor. Vi smörjer med gurkörtsolja som BVC rekommenderade när vi var där sist. Dock var det inte så mycket skorv då som nu. Har köpt ringblomssalva som jag smörjer på sent på kvällen och låter sitta i 15 min för att sen massera försiktigt för att få bort gula flagorna.

Jag befarar dock att han kan ha svamp i det.. För tydligen kan det se ut så som det gör på han och det är svårt att skilja på svamp och skorv. Så i morgon ska liten och jag till BVC för att få tips och råd. Antroposoferna måste ha några knep. Tråkigt är bara att vi missar början av Kalles födelsedagslunch.. Men ett besök på BVC är ett måste.

Har ni några bra tips? Naturliga? Hit me i kommentarsfältet.

Standard

Kommentera

