0-3 månader, Allmänt, Elis, Fjärde trimestern

It’s a new year, it’s a new day..

IMG_9062.JPG
Hur söt är inte Elis i sina fina nyårs-kläder? Hans mormor överraskade honom med den fina skjortan och flugan. Så fin!
IMG_9086.JPG
1. Fina nyårsdukningen // 2. Lite kärleksmys måste ju finnas på nyårsafton // 3. Våran goda och fina förrätt // 4. Elis myser med sin yngsta morbror Isak, fin kemi uppstår! // 5. Min lillkusin Daniel kelar med katten Ginza // 6. Min son har numera skaffat sig lite attityd // 7. Moster tog fram tungviktarkameran dagen till ära // 8. Innan småttingarna skulle knoppa fick dom allt gå ut och tända jumbo tomtebloss // 9. Min lillasyster Lio blev sugen på att bära Elis i bärsjalen och självklart fick hon det. Magisk syn! Kommer bli en prima barnvakt om några år.

Gott nytt år!! Se sådär typ fem dagar senare. Pardon me. Men livet är lite i vägen. Förstår inte hur andra får ihop det med blogg och vardagsliv. Hur gör ni?

Vi spenderade i alla fall nyårsafton hos min moster i hennes nya flashiga hus. Så jäkla snyggt! Längtar tills poolen är installerad och vädret tillåter en att bada. Elis kommer älska det då han är värsta badaren i badkaret här hemma.

Det blev en lugn nyårsafton med min mamma, Lio, Isak. Moster, Lill Daniel, Kalle och Elis. Vi fixade förrätt medan mamma och moster stod för huvudrätt och efterrätt. Vi spelade ett roligt spel som Kalle och jag fick i julklapp. Det heter Kortslutning. Du ska svara tvärtom JA/NEJ på frågor. Du har ingen betänketid alls. T.ex. Brukar tvillingar vara två?
Vi skrattade så himla mycket. Så mycket att Elis hakade på i skrattfesten. Så gulligt!! Jag smälte av hans härliga ljud.

Elis hade en fantastisk afton, natt och nyårsdag. Han var glad, lugn och trygg. Sov gott på natten, Vilket kändes underbart då det var första gången vi sov borta. Liten guldklimp. Kändes även otroligt skönt att ha ett till nyktert nyår. Tror jag nästan ska gå och bli nykterist. Har inget behov eller sug alls av att dricka alkohol. Har mina alkoholfria öl från Estrella som är sjukt goda. Skumpan blev en dundergod kolsyrad äppelmust från France som vi köpte på 8T8 vid Mariatorget. Kalle är också på det hela med nykterhet så länge lilleman är liten och sover med oss i sängen. Man får ju inte sova tillsammans om man intagit alkohol etc. Säker samsovning!

Så tillbaka till nyårsafton. Vi hade klätt upp oss fin fint. Jag i en gammal svart klänning som inköpt i Sydney (där jag bodde år 2009-2010) för $10. Håret välfönat och sminket på. En lätt sotning med underbara ögonskuggor från c/o Naturkosmetik. Var längesen jag kände mig snygg och uppklädd. Lyckades ändå inte fånga det på bild.. Tanken var att ta en fin familjebild på oss tre men som oftast kom härligt umgänge emellan. Bra var väl det. Bästa distraktionen. Kalle var också tjusigt uppkläd kvällen till ära. Han hade på sig sin fina nya Ralph Lauren skjorta som han fick i julklapp. Het som få!

Sunna sumarum blev det ett härlig nyår. Elis sov sig igenom sitt första tolvslag. Jag grät glädjetårar mitt i vår tolvslagskyss. Livet är allt underbart just nu. Kärlek.

Standard

Kommentera

