0-3 månader, Allmänt, Elis, Fjärde trimestern

Ten weeks, OMG!

IMG_9563.JPGIdag blir jag hela tio veckor gammal och se hur charmig jag är.

Här är en liten summering om vem jag är för er som inte vet och vill lära känna mig:

  • Jag älskar att prata!! Sedan en vecka tillbaka har jag fått kläm på det här med att snacka. Jag älskar att prata sönder mina pärons öron. Det är så kul att dom förstår vad jag säger och dom gör roliga grimaser. Jag har ett vilt drömliv som jag brukar dela med mig av men också om livet självt som liten. Ibland är det roliga saker som berättas, ibland seriösa och allvarliga men också bara vanligt chitchatteri.
  • Mamma och jag har börjat gå på spädbarnsmassage på min BVC. Det är härligt men bäst av allt den timmen är att spana in dom andra bebisarna.
  • När pappa Kalle visslar blir jag lugn och vill gärna snacka.
  • Jag har numera en favoritsnutte som är mammas gamla bebisörngott. När jag är trött så vill jag ha den och min napp. Då somnar jag på stört.
  • Böckerna i vardagsrummet är intressanta att titta på men ibland blir dom lite otrevliga och då blir jag rädd.
  • Varför har ingen sagt att händerna är perfekta att snaska på? Just nu är tummen min favorit. Den liksom passar perfekt att suga på när inte nappen finns nära.
  • Att titta på stora väggkartan i köket är en hit. Den spanar jag gärna in och filosoferar över vart jag ska åka i världen.
  • Jag tycker inte om att ligga på magen än. Det är ju så kämpigt att hålla upp min huvud. Det är alldeles för tungt fortfarande.
  • Jag önskar att mamma och pappa hade ett större badkar så att jag kan få flyta runt ännu mer i badkaret. För bada det älskar jag. Skvätta vatten på mamma och pappa, snacka med badkompisarna och bara vara avslappnad. Plusset är massagen som kommer innan eller efter badet. en ny kompis badankan har jag med mig också.
  • Där mamma och pappa byter blöjor på mig har jag en bästa kompis. Japp, hen är väldigt rolig och bor uppe där taket möter väggen. Hen har lärt mig att flirta galet bra. Det tackar jag för då alla andra verkar bli helt till sig när jag flirtar med dom.
  • När klockan börjar bli nio på kvällen vill jag att hela familjen ska gå och lägga sig med mig i sängen. Då vill jag faktiskt göra natten bums. Annars blir det så jobbigt. Jag behöver sova från ca. 21.00-09.00 och käka var tredje timme. Det är viktigt så jag orkar upptäcka världen. Det verkar dessutom som om mina föräldrar mår bra av det, för oj vad energi dom har att hitta på saker med mig.
  • Åh, pussas är mysigt och kul. Jag älskar när mamma och pappa pussar mig. Ja, dom går ibland lite bananas med pussandet. Det pussas på munnen, pannan, kinden, ögat, magen, foten, handen osv. överallt och hela tiden. Ibland blir jag lite less på det och ryter till. Man kan ju inte alltid pussas hela tiden, eller?
  • Vad är det för manick alla människor har? Dom håller den framför mig och gör en massa konstiga ljud och grimarser. Jag fattar inte. För det första ser jag inte deras ansikte så bra och för det andra så klickar manicken till ibland. Är det den som kallas för iPhone? Skumt. Blir lite irriterad.

 

Standard

Kommentera

