Allmänt, Örter, Fjärde trimestern

Mensen är tillbaka.. Men inte bara den.

Nu tycker jag så förbaskat synd om mig själv. Fy fan. Men nr. 2 (ja, jag har redan haft en menstruation) efter förlossningen är nu på ingång och har sällskap av mensvärk från @€$+%#$. Jag har förut innan jag fick Elis lidit av extrema smärtor kring menstruationen. Vissa perioder mer än andra. Jag hade hoppats på att det skulle försvinna i och med barnafödande men icke sa nicke. Inte än i alla fall. Tydligen ska dom första menstruationerna va lite tuffare och det kan jag ju förstå i och med att jag redan fått tillbaka min även fast jag endast ammar på heltid. Kruxet är att jag inte kan ta smärtstillande. Jag vet att man kan ta alvedon även fast man ammar men det biter inte på mig och har aldrig gjort. Inte Ipren heller. Vi snackar Citadon mot mina menssmärtor. Och nej tack, inget jag kommer ta när jag ammar. Får inte heller. Jag får klara mig på eteriska oljorna Geranium och Lavendel som masseras in med olivolja eller någon annan vegetabilisk olja på magen och ländrygg. Det funkar fin fint tack och lov. Men det är ju inte alltid jag kan smörja in mig då man har en liten en som är helt beroende av mig. Väldigt mammig vilket är mysigt. Men när jag får PMS (som nu verkar vara värre ön innan med hormoner osv.) så vill man ju bara vara själv. Tjocka i sig godis och annat onyttigt. Se en film. Gråta lite. Tycka synd om sig själv. Ja ni vet den perioden av månaden.

Men nu till snäppet värre och varför jag skriver om att tycka synd om mig själv. Jag har fått tillbaka svampen. Ja ni läste rätt. JÄVLA SKITJÄVEL SVAMPEN. Gå och dö. Denna gång värre än under preggotiden. Jag har nu kliat sönder mitt underliv i sömnen. Jättekul. Haha. Not. Ja håller på med en mjölksyrebakteriekur från RFSU som min Barnmorska rekommenderat att börja med. Funkar inte den kuren så går jag på en tredagars-kur med Canesten och sen tar jag mjölksyrebakteriekur på det.

Förståeligt att jag tycker synd om mig?! Vill bara att mensen ska komma, va över och att svampen ska försvinna ASAP.

Nu njuter jag av att Elis är lugn och sover så att jag kan ta ett efterlängtat örtbad för mitt kära älskade underliv.

Tack och hej så länge.

(null)

Något att blanda till hemma.. Egen aromaspray. Har ett recept någonstans i mina gömmor mot PMS. Just need time to find it!!

Standard

2 thoughts on “Mensen är tillbaka.. Men inte bara den.

  1. Johanna skriver:

    Nej vad trist med svampen 😦 hade också svamp under graviditeten o det sög verkligen! Det var hemskt. Dessutom har jag också mensvärk från helvetet när jag har mens så jag tycker verkligen att du gör rätt i att tycka synd om dig själv :((
    Styrkekram!

Kommentera

