0-3 månader, Allmänt, Elis, Fjärde trimestern

Babynest?

(null)
Vår lilla grabb som nu är tre månader gammal (i måndags) har för första gången klarat av att sova i sitt babynest mellan oss i sängen. Hurra!!! Det betyder att jag kan vara lite mer rörlig i sängen och inte behöva belasta kroppen med att sova blixtstilla flera timmar.

Vi försökte med babynestet när han var en färsking och han har ratat den sedan dag 1. Enda stället det har funkat på är i vagnen för där ville han inte ligga om inte babynestet var i och gjorde det lite trängre. Han har ett otroligt närhetsbehov när han ska sova vilket är mysigt men har lett till att min gamla arbetsskada har kommit tillbaka. Ja att samsova med en liten resulterar i flera timmars stillasovande på sidorna/axlarna. Mysigt men inte så praktiskt för min trasiga kropp. Så att han lyckades sova hela natten i babynestet är guld för mig. Dock vaknade han två gånger mer för att käka än vanligt men det gör inget. Sen blev det lite mer slag i ansiktet av flaxande armar. Tror Kalle märkte det mest då Elis i vanliga fall bara kommer åt mig.

Nu ska vi rulla ner till läkaren för att få bukt med min skada i nacke/axel/rygg. Mer om det i ett annat inlägg.

Standard

3 thoughts on “Babynest?

    • Emelie skriver:

      Väldigt!! Och det har fortsatt 🙂 När jag ammar så lyfter vi bara ur han och så tar han tutten. Ibland så somnar vi så av ren vana och ibland lägger vi tillbaka han i nästet och så somnar vi alla om. Easy och väl värt att ”vakna till” lite mer än vanligt.

Kommentera

