0-3 månader, Allmänt, Elis, Fjärde trimestern

Sjukstugan fortsätter..

Right this moment.

Rubriken avslöjar lägesstatus. Lilleman tillfrisknade redan i måndags, eller snarare söndags kväll. På måndagen vaknade han och var sitt gamla jag. Underbart och vi föräldrar mådde fin fint. Yes, vi klarade det!! NOT. Natten mot tisdagen vaknade jag av illamående deluxe. In på toan sprang jag. Saliv forsa och försök till att spy genomgicks. Turen på min sida kom det inget men illamåendet var där hela dagen igår. Rännskita hej på dig. Frossa och lelöshet. En needy bebis på det som inte ville somna i pappas famn gjorde det hela lite värre. Och att amma.. Glad att jag slapp kräkas, hur gör man om man mitt i sitter och ammar och så kommer kräkset?! Usch. Nej det räckte med hur det var igår. Jag kunde somna på stört till och från av utmattning. Kroppen värkte. Tuttarna var som taxöron då mjölken sina lite pga att jag inte fick i mig något mer än en piggelin typ. 

Men så idag vaknade jag pigg som en lärka. Hungrig. Men Kalle däremot.. Fick åka på det jag hade. Ja, nu idag ligger han i fosterställning och springer på toan titt som tätt. Inget kräks men ja ni vet. Vilket flyt att vi blev sjuka varsin dag. Vet inte hur vi hade löst det om båda skulle legat sjuka igår. Kalles mamma som hjälpte oss i helgen åkte också på magsjuka. Hon drabbades nog värst. kaskad åt alla håll.

Lilleman piggnade ju till som jag skrev ovan ända fram till idag vid lunch. Han verkade lite hängig, slö och varm. Jag tog tempen, 38,2. Väntar på att sjukvårdsrådgivningen ska ringa tillbaka. Det är så hemskt att se hur tagen han är av febern. Han äter oftare vilket är bra så han får i sig vätska. Samt sover kortare stunder. Vi får se vad sjukvårdsrådgivningen säger.

Standard

Kommentera

