Allmänt

Stoppa mödradödligheten



Igår vankades det Barnvagnsmarschen i city. Det var ju självklart att vi skulle gå jag och Ida. Ingen tvekan alls då vi båda är tacksamma över den vård vi fick under graviditeterna samt förlossning. Visst har den sina brister hör i Sverige, vi vet. Men om vi ska vara ärliga så hade varken Ida eller jag levt idag om vi inte hade turen att ha kompetent mödravård. Jag hade inte ens varit gravid med Elis då jag hade dött vid första graviditeten som satt i buken år 2013.. Ett utomkvedshavandeskap. 

Mödravården runt om i världen behöver förbättras. Markant!! Att bära och föda fram ett barn ska inte behöva vara livshotande som den är i många delar av världen. 

Vi hade ju verkligen vädret med oss igår. Sjukt många som deltog!! Tror jag läste något om att 1370 personer gick i Stockholm. Galet!! Till min stora glädje fick både jag och Ida ett varsitt regnskydd designat av MiniRodini. Snygga, eller hur? 

Elis var nöjd och vaken hela marschen. Bortsett från när han blev hungrig efter halva tiden. Så det var bara att langa fram tutten och gå och amma samtidigt. Underbart att det går och göra så när solen och värmen är framme!

Standard

Kommentera

