Allmänt

PMS värre efter första barnet

Varför blir ens PMS tusen gånger värre än innan man skaffade barn? Har det att göra med att jag fortfarande ammar och att lilleman fortfarande är så liten som fyra månader? Jag förstår verkligen inte. Någon annan som har liknande erfarenhet?

Nu är det ju inte det värsta scenariot med PMS men jag kan verkligen märka skillnad (stackars Kalle) från innan jag fick Elis. Humöret mitt är skit. Jag orkar typ inte umgås. Den lilla stubin jag har flyger bort på en sekund. Ja blir en mindre trevlig människa att vara med. Jag känner mig otroligt ofräsch och allmänt vidrig. Jag har ont i flera dagar. Det ända jag typ vill är att vara själv. Ta hand om min slitna kropp.

Turen är nu att denna menstruation nu är över. Tack.

Hade förhoppningar om att första menstrutionen i januari bara skulle vara en tillfällighet som min barnmorska sa att det kunde vara då jag helammar. Men nej det var det ju inte. Detta var tredje gången jag fick min mens och den blir allt mer regelbunden för varje gång. Så vi kanske ska börja tänka på syskon? Hahaha, NEJ! Not yet. Men min kropp verkar ju vilja de. Men nej, inga syskon på ett bra tag.

Standard

Kommentera

