4-6 månader, Allmänt, Elis, Kärlek

Little dreamer

Min lilla skatt sover äntligen sött i min famn. På senaste tiden har han haft det svårt att släppa dagen och somna. Speciellt under dagtid när han verkligen skulle behöva sova en timme eller två. Läste någonstans att i hans ålder bör han sova ca. 5h under dagtid om han sover ca. 10-12h på natten.. Hm.. Inte direkt vad denna lilla skatt gör. Eller jo nattetiden är det i ge fel på. Han snittar på 11h med käk var tredje timma ungefär. Men dagtid.. Oj oj..! Idag blev det endast tre lurar på 30min var. Ja, han vaknar ALLTID efter 30 minuter. Det slår aldrig fel. Ibland kan jag få honom att somna om men oftast inte.

Lyxen ikväll var att han somnade med lite protest vid tutten i soffan. Vilket har hänt en gång innan denna vecka. Vanligaste och egentligen det ända sättet han vill och lyckas koppla av och somna för kvällen är om han och jag går och lägger oss i sängen, ammar och släcker lampan. Tack finaste son för att du kunde göra så mamma och pappa fick spana in en ny tv-serie tillsammans ikväll.

Älskar vår lilla gosekorv!! Bestämd och tydlig men ack lite rädd för John Blund.

Standard

Kommentera

