4-6 månader, Allmänt, Elis

Ska vi testa en tredje gång?

201549174498201114001_sbig

Om det tar på krafterna att dyka? Fråga Elis.

 

Simskola är åter igång efter påskledigheten. Så kul!! Elis älskar det fortfarande trots kallsupen vid första dyket sist vi va på lektion.Idag var det dags att dyka igen. Hela tre gånger fick våra små testa på att dyka. Denna gång fick Elis kläm på det. Han tyckte till och med det var kul trots allt vatten han svalde. Han är ju också så nyfiken av sig att han tittar under vattnet. Haha! Min nyfikna lilla strut. Sen sväljer han inte vattnet när han är under utan när han är upp ur vattnet och det sista vattnet rinner ner för ansiktet. Min goda knasboll!

Ja som ni ser på bilden ovan så däckade Elis rätt fort efter dagens simlektionen. Men till min förvåning (vilket jag inte borde blivit…) så vaknade han ca. 30 minuter senare. Inte pigg men vaken. Varför sova när man kan missa något?? 

Men nu sover han för tredje gången idag och får se hur länge det blir. Känns ju som att han behöver sova mer så han kan smälta och bearbeta alla nya intryck. Den där sittdelen till vagnen börjar bli allt mer lockande att installera då han mer än gärna hellre sitter upp och ser omvärlden än att sova i liggdelen. Men känns liiiiite för tidigt att dra fram den. I maj känns det bättre.. Vi får se.

Nu ska jag lägga mig raklång och pausa några minuter. Lilleman lär ju vakna om 8 min. Hehe..

 

Standard

Lämna en kommentar