4-6 månader, Allmänt, Elis

That time of the month

2015411135474161114001_sbig

Varför är jag inte ute mer i skog och natur?!

Ja, då var det sägs igen. Lingonveckan har startat. PMS deluxe är i full flärd. Men det känns liiiiiite bättre än förra gången. Det är alltid något. Ett steg i taget. Nu har det bara varit lite kaosigt humörmässigt i två tre dagar medan förra gången så var det säkert i en vecka. Nu börjar jag fatta galoppen. Visst det tog mig en dag eller två att förstå att det var mensen som var på ingång men bättre sent än aldrig.

Nu har mitt hjärta som har fått utstå ett utbrott med rytande och följt av tårar gett mig egentid. Thank Godess! Eller ja vi skulle in till stan och jag skulle få yoga i 90min men vår son ville inte riktigt vara medgörlig. Nej han vill fortfarande inte riktigt sova trots trötthet deluxe på dagen. Så mitt utbrott kom av att vår son kämpat emot sömnen med skrik, tårar, skratt, frustration och ilska allt för länge från hans del. Tycker så synd om honom. Det kan inte vara lätt för honom. Då brast det för mig. Orkade ingenting. Allt skit. Stackar liten och ja, stackar mig med. Men nog om det. Längtar tills den dagen min pms är under kontroll igen. Snart så!!

2015411135496771114001_sbig

Nåväl. Nu sitter jag här med hjälp av Kalle. Han bad mig att ta hand om mig själv, gå ut och sätta mig i solen och lyssna på en bra podd medan han promenerar med Elis som somnat i vagnen. Jag tog hans råd och gick ut. Vi har lyxen att ha skog utanför oss. Så här sitter jag och har tryckt i mig en mörk chokladkaka och lapar d-vitamin. Känns redan lite bättre faktiskt. Sällskapet består av Hanna och Amandas Freddagspodden. Bästa duon!!!

20154111354118461114001_sbigFick lite bilder från Kalle och Elis lilla promenad i skogen. Lilleman sover fortfarande gott efter 30min. Nu njuta ännu mer!!

Standard

Kommentera

