Allmänt, Holistiskt, Kost & Näring, Recept

You said what?!

201541695475221114001_sbig

Min morgondrink, aka te-latte!

 

Denna goda te-latte är så sjukt god. Jag älskar kryddiga goda teer från Pukka och Yogi Tea. Senaste besattheten är Yogi Tea Classic. Ett aromatiskt kanelte. Så gott med en klick honung och havremjölk (Oatlys iKaffe). Jag behöver få i mig mer bra fetter och försöker hitta ställen jag kan trycka in nyttiga fetter på. Känner att jag håller på att försvinna lite i vikt med all amning. Har inte vägt såhär lite sen jag var 18 år gammal. Nåväl. I alla fall så prövade jag att göra en te-latte som jag vill kalla den. Eller en herbal tonic om man vill vara riktigt fancy. Denna innehåller alltså en kopp kryddigt örtte (behövs för att få mycket smak), lite honung, lite havremjölk, lite kanel (kan uteslutas men ger mer smak), lite vaniljpulver (kan uteslutas men ger mer smak), lite gurkmeja (kan uteslutas) och en tsk kokosolja. In med allt i mixern och mixa på. Avnjut direkt! Så gott!! Så lyxigt! Så lent!!

Jag tänkte pröva med lite olika örter och teer. Pröva självaEasy peasy!

 

Standard

Kommentera

