Allmänt

LILLATRÖTTAHJÄRTAT

20154222130598091114001_sbig

En bild säger mer än tusen ord.

 

Underbara älskade lilla hjärtat nu sover du förhoppningsvis gott för natten. Denna dag har inte varit din dag. Ledsen och uppgiven emellanåt. En tjattrat morgon och en skrikfest nu vid läggdags från helvetets hålor. Jag förstår inte hur föräldrar gör med barn som skriker hysteriskt non stop. Kolikföräldrar, hur gör ni? 

Efter en kväll som denna inser jag hur lite Elis egentligen skriker och gråter. Han är en nöjd och glad kille till 98%. Men just ikväll var det annorlunda. Stackars liten. Han har inte velat sova trots att jag tvångsförsökt söva honom när han varit trött ett flertal gånger. Han har bara vägrat vilket nu resulterade i övertrötthet deluxe. Jag har aldrig sett en sån liten bebis skrika så länge, så högt, så hjärtskärande, så hest, så frustrerande… 

Till slut efter minst en timmars hysteriskt skrikande däckade han med båda oss närvarande. Pappa pussandes på huvudet och jag mata honom med nappen som doppades i iskallt vatten. Det efter att ha prövat ALLT. Allt som fick han att somna till blev ännu mera skrik. Tutten vägrade han. Att skumpa vägrade han. Att leka vägrade han. Kontakt gick ej att få. SÅ JÄKLA TRÖTT! Ögonen bara rullade. Usch.

Nu ska här sovas. Eller försöka. Jag är helt uppe i varv. Fylld av jobbiga känslor. Känslor av att inte vara tillräcklig. God natt.

 

Standard

Kommentera

