4-6 månader, Allmänt, Elis

My almost sixmonthsold teething baby?!

2015511215112261114001_sbig

Ska han redan få tänder?!

 

6-månaderskontroll innan man blivit 6 månader skedde igår. Okej det är ju bara drygt två veckor kvar tills han är 6 månader. Vänta lite.. Två veckor?! Hur fort kan ett halvår gå?! Galet.

Besöket gick i alla fall så bra som det bara kunde. Det där med fontanellen skrattade hon nästan lite åt. Alltså självklart skrattade hon inte åt det (vore ju oförskämt!!) men hon sa att det inte var någon far alls. Jag känner den ju hur lätt som helst?! Va hennes kommentar. Pjuh. Skönt! Då kan jag släppa det.

Sen ville vi ju prata om hans mage som är känslig och dålig i omgångar sen magsjukan. Nu har den blivit bättre igen och tydligen kan det ta månader innan tarmarna återhämtar sig från magsjuka. Varför har ingen sagt det tidigare? 

Men trots diaréer och mer fysiska aktiviteter har han fortsatt att följa sin kurva. 180g på 10 dagar. Duktig pojk! Så vi behöver inte oroa oss kring det. Men mjölkprotein ska jag avstå några månader till så länge jag ammar.

Vi fick lite frågor hur vi tycker allt går, vad han käkar (ska ge han lite mer mat då han gillar det), vaccinationer, vad han kan göra m.m. Hon var väldigt nöjd och tyckte att allt var precis som det ska och jag kan bara hålla med henne! Min fina son.

PS. Hon kunde känna att en tand är på gång i överkäken. So freaking exciting!!! DS.

 

Standard

Kommentera

