4-6 månader, Allmänt, Elis

Min lilla igel

Denna natt går till den lilla högen av jobbiga nätter. Ja vi är bortskämda med mycket sömn på nätterna sen han var ca. 6 veckor gammal. Det måste vara att han nu är i ett utvecklingssprång eller utvecklingsfas eller att han bara har ett extremt närhetsbehov. Han har bökat, stökat och gnytt. Han har vägrat ta nappen. Han ville bara ha tutten i munnen hela tiden. Snutta hela natten lång. Fick han inte det blev det ramaskri. Mitt humör var inte det bästa sådär klockan tre på natten. Väckte kalle med min frustration och en skrikande Elis. Tur var väl det att Kalle hade mer sunt förnuft och kunde ta upp Elis och byta blöja och ge lite kärlek så att jag kunde vakna till och inse situationen. Vi gick och la oss rätt sent igår och min irritation kom från att ha sovit i en och en halv timma. Vilken hemsk människa jag skulle vara om jag hade sömnbrist.. Nåväl allt löste sig och Elis tuttade vidare och sov till och med vidare senare på morgonen så att jag kunde njuta av frulle i ensamheten. Nu sover han förmiddag och jag ska göra mig i ordning för dagen.

Standard

Kommentera

