4-6 månader, Allmänt, Elis

Mamamamammamamamamama

Vår lilla skatt älskar att snacka mer än någonsin nu. Något vi märk sen några dagar tillbaka är läten som låter som ”mama”. Till en böjan smakade han verkligen på det och det blev långa mamamamamamamma mamamamam mamama. Jag märkte ju då att han inte riktigt kan koppla ordet till något utan att det mest var ljud. Men så helt plötligt får han till det perfekt. Mama! Han tittar på mig och säger liksom mama. Om jag inte ger han uppmärksamhet direkt då fortsätter han till han får den och då skiner han upp som en sol och småskrattar. Han tycker även det är roligt om jag härmar honom! På något sätt känns det som att han förstår ordet trots att han bara är 6 månader. Att han får respons. Ska försöka filma det! Mitt mammahjärta smälter ju oavsett. Min lilla mammagris!

Standard

One thought on “Mamamamammamamamamama

Kommentera

