4-6 månader, Allmänt, Bebissaker, Elis

Slog till på en bärsjal

 Elis godkänner val av bärsjal, i alla fall än så länge då den är i plastpåsen!  

  När jag ändå var i shoppingtagen slank ett par nya skalbyxor med från Poops!

Idag slog jag till på en bärsjal efter månader av beslutssamhetsångest. Hur svårt ska det vara att välja en vävd sjal?! Tydligen skitsvårt. Välja barnvagn var ju easy peasy jämfört med detta. Men nu är den vald. Sommarsjalen. Har insett att om det blir bra det här med bärandet, måste jag ju bara ha en ny färgklick till hösten. Det blev en Yaro La Vita white linen i storlek 7. Jag har varit på jakt efter en som har linne i sig då det är perfekt till sommaren samt att det avlastar mer än bara bomull tillexempel. Så nu har jag den skönhet. Neutral, ljus, funkar till allt och bara perfekt till sommaren. Men jag förstår att man samlar på sig minst tre stycken. En så kallas ”Stash” då man inte bara kan ha en sjal till allt. Så dags att sälja av mig ringsjalen som aldrig används och eventuellt trikåsjalen. Då kanske jag kan ha en till i bomull, silke eller ull? Eller en av varje?

Hur fina är inte hans nya skalbyxor till tygblöjorna? Hittade dom på Knyt An i Aspudden. Nu när han börjar käka lite annat än bara nbröstmjölk har hans mage blivit lite mer okej med avföringen. Han bajsar ca. 1 gång per dag och inte 4-7 gånger per dag. Det innebär att vi kan börja med tygisarna igen lite smått. Hurray!! Finns ju inget bättre sätt att fira än med ett par nya skalbyxor!

Standard

Kommentera

