4-6 månader, Allmänt, Elis

Snörvel och prosit 

Så vi har båda gått och dragit på oss någon lite förkylning. Rinner ur näsorna och ögonen titt som tätt. Men mer än så är det inte. Dock blev Elis påverkad av allt snor när han somna igår kväll. Han vaknade och blev lite rädd av obehagskänslan tror jag. Så det vara bara att ställa sängen i högläge och sen kunde vi sova oss igenom natten med några extra amningstillfällen. Inget som påverkar mig speciellt mycket, det går ju på rutin numera att nattamma. Kommer sakna det framöver men jag hoppas han inte är redo ännpå ett tag att släppa amningen. 

Lilleman sover fortfarande så jag kan titta på Nyhetsmorgon, bläddra i en ny bok (Barnmatsboken, laga bra barnmat från början) jag lånat från bibblan som jag rekommenderar varmt, dricka kaffe och trycka i mig en macka eller två. 

Dagens kalendern är rätt fullbokad men vi får se status på lilleman när han vaknar. Men tanken var att följa med pappan på morgonen till jobbet där det vankas skolavslutning och hans sista dag på jobbet innan långledighet. Vi får se om vi hinner till kyrkan 10.30 för att hörs skönsång från barnen. Ett event inne i city är också med på kalendern men vi får se om vi lämnar lägenheten över huvudtaget idag.

Hur ser er dag ut?

Standard

Kommentera

