Allmänt, Elis, Kärlek

Väckt av en puss

Jag blir lite tårögd när jag skriver detta. Det är en av dom finaste stunderna i mitt liv.

På morgonen när klockan börjar närma sig sju brukar Elis vakna med lite grymtningar, sträcka armar som gärna smäller en i ansiktet, sparka lite (läs mycket) med benen och sen vips vända sig på mage och attakera antingen mig eller Kalle med en massa gos/slag. Beror på vem som ligger närmst. Väldigt gosigt på sitt sätt.

Men idag.. Imorse Blev jag väckt av att Elis gav mig en puss på munnen. På riktigt. Inget sparkande, läten eller så vidare. Inget krafsande i ansiktet eller bitandes på min näsa. Nej, han mjuk och kärleksfullt gav mig en puss rätt på mun. Mitt hjärta blev alldeles varmt och hela jag blev rörd. Hur fin kan han vara?! 

Standard

One thought on “Väckt av en puss

Kommentera

