7-9 månader, Allmänt, Elis

Poopilicious

– Ni som inte vill läsa om bebisars bajs kan hopp över att läsa just detta inlägg –

  

Älskar att jag har en nära vän som är helt okej med att snacka bajsigheter med då vi är i samma fas i livet. Småbarnstidens guldkant! Som ni ser från sms-konversationen så hände något stort ikväll. Elis har lämnat amningsbajsstadiet. Hallelulija!! Inga mer bajsa 8 gånger varje dag. Nej nu räcker det med 1 gång per dag.

Elis vaknade ca. 20 minuter efter att ha somnat för natten. Min första reaktion inombords var inte så rolig. Tänkte att nu kommer han vilja vara vaken länge alternativt ta en timma att söva om. Inte riktigt det jag var sugen på. Men jag märkte rätt snabbt att det va något annat på gång. Han vred och vände sig. Krystade. Försökte bajsa helt enkelt. Men ja, så enkelt va det inte. Han kämpade på i ca. 15 minuter.. Jag försökte hjälpa honom och satte han i hukposition. Han försökte lite till.. Sen kände jag bara att jag var tvungen att ta av blöjan och sätt han på toan. 10 sekunder senare lägger han värsta långa bajskorven i toan. Lite kisseri på det också.

Förstår ni hur nöjd både jag och Elis var?! Vilken lättnad för honom som kämpat på. Det där med fast föda/BLW är bra grejer för Elis mage. Det ger möjlighet till att EC:a (Babypottning). Jo men det går bra nu hurrni. Elis sover gott nu igen efter stora händelsen. Han var ju rätt trött där som ni ser på bilden ovan.

Bilden tagen av pappa Kalle som kom upp från tvättstugan och möttes av den vackra synen inne på toan.

Standard

Kommentera

