7-9 månader, Allmänt, Elis

Tillbaka till civilisationen

 Däckad efter en fullspäckad dag..!

Vi har haft det mysigt ute på landet. Njutit av stillheten, miljön och bra sällskap. God hälsosam mat i mängder vilket min kropp verkligen behövde. Underbara kvällar med mycket mystik och tarot. Härliga diskutioner om livet, familj, framtid och längtan. Det ända som saknades var bra väder så vi for hem lite tidigare än tänkt.

Upp med tuppen idag. Till och med innan lilleman vaknade. In med sakerna i bilen och en dåsig Elis. Hemma redan klockan åtta på morgonen och vi kunde mysa och äta frukost hemma. Sedan tog vår skatt en låååååång förmiddagslur. Efter lunch for vi in till stan för att träffa kusin vitamin Denice och hennes fästman Christian för första gången. Så fina tillsammans, alldeles nykära!! 

IMG_3905.JPG

 Elis och jag delade på en Goji Delicious idag från Blueberry.. Han vägrade att dela med sig!

Sen blev det en tripp ut till min mamma för att fira henne och se hennes nya lägenhet. Supermys för alla inblandade. Elis älskar att leka med sin moster och sina morbröder. Ja ni ser ju på bilden högst upp. Helt däckad! Det var så kul att han inte ville sova efermiddagsluren. Så lilleman var vaken 7 timmar i sträck. SJU TIMMAR..!! Jag kan meddela att trots sitt glada humör var han dock bara 70% närvarande. När jag natta han för kvällen innan vi for hem däckade han så snabbt att jag trodde han svimma. Jag fick smått panik. Att han skulle ha dött. Så fort gick det från att han tröttskrek (vägrar somna in i det sista varje gång..) tills han somna knallfall i bärsjalen.

Nu när jag tänker efter är det ju inte konstigt att vi är supermegatrötta hela högen. Går man upp supertidigt, har en fullspäckad dag efter en veckas vila, är man rätt mör.

 Min fästman, min stora skatt.. mannen i mitt liv.  

Åla vid bryggan med Nonna.

Att en liten kan va så söt! Vi förstår att han blir lite generad när han ser sig själv i spegeln.

En av alla tarotkvällar.

Njöt av att bada bastu med kvinnorna.

Elis badade ett flertal gånger men roligast var det i sinken.

IMG_3896.JPG

När det är kallt ute blir det brasa inne. Bättre än tv!   

En hel vecka utan teckning. En hel vecka utan tv. En vecka som kan summeras med mycket kärlek och lugn.

Standard

Kommentera

