7-9 månader, Allmänt, Elis

Breakfast on the floor

 
Min lilla chipmunk och jag i vardagsrummet.

Min lilla och stora skatt gav mig sovmorgon idag. Kan dock erkänna att det sker rätt ofta (tack bästa fästman!!) då lilleman sover lite oroligare än vanligt nu under utvecklingsfasen. 

Det ni ser i hans hand på bilden är en mini riskaka, eko och osaltad såklart. När jag kom upp så ville han vara med mig vilket han såklart fick. Men jag behöver mat direkt när jag vaknar då mitt blodsocker är nerdborrat i botten. Så jag satte mig på golvet och åt bredvid honom. Problemet blev att han ville ha det jag åt. Han vill alltid ha det vi äter nu för tiden och I don’t blame him. Han ser ju hur vi njuter av maten och vill veta vad det är. Smaka, upptäcka och se. Men det jag åt var inte bebisvänligt så det fick bli en snabb lösning. Riskaka som är bättre än inget. Bebis nöjd och mamman nöjd.

Nu sover han djupt på min mage och mitt bröst. En vanlig syn i denna fas. Så nära mamma som möjligt är bäst och tryggast. Åh, vad jag älskar min lilla chipmunk.

Standard

Kommentera

