7-9 månader, Allmänt, Barnmat, Elis

Mmmmm..

Denna kille älskar att äta själv. Och han älskar all mat han får. Men till min förtjusning älskar han fortfarande att ammas. Det vill jag inte sluta med i första taget. Drömmen om långtidsamning (drar min gräns vid 2-2 1/2 år) samt kanske tandemamma finns och växer varje dag. Självklart så finns det nätter jag helst av allt skulle vilja sova mer än 1-2 timmar i sträck. Det har varit lite kämpigt nu under utvecklingsfasen då Elis velat ha mig som napp. Jag försökte flera gånger att byta ut tutten mot nappen men då slängde han iväg den bestämt i sömnen. He know what he wants.. 

Igår tog vi det lugnt med fasta födan då Elis inte bajsat på två dagar. Vi körde på mycket amning, vatten och katrinplommonpuré. Han var helnöjd med den kombon. Han bajsade på eftermiddagen och åt sen middag som vanligt med god aptit. Men natten blev dock jobbig för mig och säkert Elis som var superduperhungrig. Ja, i och med att han inte åt lika mycket som vanligt under dagen ville han ju amma igen det under natten. Han försökte käka hela tiden och blev förbannad när det inte kom tillräckligt med mjölk. Han vaknade dock aldrig så att gå upp och göra gröt var inte ett alternativ. Och mitt sömniga nattjag glömde totalt bort att vi hade bröstmjölk här i frysen.. Lesson learned the hard way again. Mer mat på dagen..!

Nom nom med broccoli till lunch idag! 

Standard

Kommentera

