7-9 månader, Allmänt, Elis

We all have been attacked by Mr. Cold

Äntligen kan jag ha armarna fria och min kropp till mig själv för nån halvtimme men gärna två. Elis är så snorig och smått febrig att han vägras läggas ner när han sover. Jag förstår honom, han vill ju bara ha närhet, trygghet och slippa bli kvävd av allt snor. Men trötta jag behövde få vila.. Jubel sker hos mig just nu då det krävdes följande för att få honom att sova i vagnen:

1. Amma och vaggas i bärselen i ca. 20 min tills han somnar

2. Gunga min knän samtidigt som jag knäpper upp selen med mina trötta armar

3. Gör en snabb förflyttning till vagn vilket resulterar till att Elis blir skitförbannad och gråter i takt med floder av snor

4. Nappen kastas iväg och räddningen blir att jag hänger mig över vagnen och ger honom tuten och ammar honom i 5 min till (känns dock som 25min då ryggen känns som den ska gå av) och lyckas samtidigt leta upp nappen i mörkret och byter ut min tutte mot den. 

Men varför hade jag inte bara kvar honom på mig i selen kan tänkas? När han ändå sov där och allt. Jo jag prövade det tidigare men misslyckades två gången i morse. Han vaknade så fort jag satte mig. Och jag behöver vila efter den jobbigaste natten hittils. Elis måste ligga i högläge och han vill/behöver min hudkontakt hela tiden vilket är fullt förståeligt. Vi sover just nu innan renoveringen är klar i en stor bäddsoffa som är omöjlig att lägga i högläge. Vi prövade att bulla upp med mängder av kuddar och täcken så jag kunde halvsitta med Elis i selen på mig. Det funkade i en 30 min. Sen ville han loss. Vi prövade att bulla upp kuddar under bädddmadrassen och ligga på sidan tillsammans. Det funkade inte alls. Vi prövade kuddhavet igen på mig utan sele. Funkade bättre.. Så Elis har kunnat snurra runt efter hans behov, legat i min armhåla, sovit på min arm så den domna bort, sovin snett på min mage, sovit på alla fyra med min tutte i mun m.m. Allt det medan jag försökt sova, amma och haft koll så han inte kvävdes av allt snor eller kuddhavet. Min kropp är helt slut, snoret rinner numera från både mig och Kalle, huvudvärken är där som en stadig kompis och jag är helt jäkla slut. Jag undrar hur Elis mitt i förkylningen ändå kan vara världens finaste, skrattande goseklump.. Stackars liten och stackars oss.

Standard

One thought on “We all have been attacked by Mr. Cold

  1. momrmor skriver:

    ja stackars r, inte bra att bli sjuka samtidigt, månd tisd är jag upptagen men sedan kan jag om ni vill och behöver försöka hjälpa till lite krya på er kram

Kommentera

