7-9 månader, Allmänt, Elis

My little catlover

Allt flöt på bra imorse och Elis ville helst sova vidare efter att Kalle for till jobbet. Dock blev jag tvungen att väcka honom då jag såg att målaren kom med bilen. Det var bra då dom stormade in med grejer i lägenheten. Energin va på topp och jag antar att det är vana att vakna tidigt till skillnad från Elis. 

Elis blev lite chockad men tyckte det var intressant med nya människor. Han tittade nyfiket på dom innan vi överlämnade nycklarna och for iväg. En snabbvisit på mormors jobb för att lämna barnbilstol då vi efter hennes jobb ska till IKEA för att shoppa loss. 

 Så nu busar vi i Elis mormors lägenhet. Elis är överlycklig då hans mormor har två katter. Han skrek av glädje när han såg dom och började ränna efter dom direkt. Skrattar åt dom gör han dessutom, haha! Min underbara skatt.

Standard

2 thoughts on “My little catlover

  1. Jenny skriver:

    Hej! Såg i ett annat inlägg att ni använde tygblöja och kör ec. Det gör vi med och är därför nyfiken på vad ni använder för inlägg? Är ni nöjda med poops skalblöja? Fin blogg du har, hittade den idag!

    • Emelie skriver:

      Hej Jenny! Kul att du hittat min blogg och tycker om den! 🙂 Vi har ett lager med tygblöjor hemma som jag ser fram emot att använda så snart vi flyttat in och fått ordning i vårt nya hem (läs köpt tvättmaskin). Innan Elis kom till oss så var jag supermålmedveten och hade verkligen bestämt att tygisar är det ända riktiga. Vi preppade med vikisar, ullbyxor m.m. Men så kom han och sket som en jehu. Haha! Vi bytte blöjor på honom i snitt 12 gånger om dagen varav 8 av dom var bajsblöjor. Vi fick helt enkelt skippa tygisarna på heltid då vi inte hade tid att tvätta mer än vad vi gjorde. Till och med tvättstugans bokningssystem sa att vi inte fick boka fler tvätttider en månad.

      Men så nu är vi inne i EC, han bajsar på potta 1-2 gånger per dag och vi ser ljuset i att ta fram tygisarna igen. Men för att svara på frågorna, när vi använt tygisar så har jag favoriserat vikisarna framför färdig tygblöja. Dels för att dom är lätta att vika för att anpassa hans kropp osv. Sen så kan jag bara jämför Poops skalbyxa med Imse Vimse som vi hade tidigare och jag kan säga att jag gillar båda lika mycket. Men Pops finns det ju fler ”lägen” på och han kan ha längre. Ser fram emot att utvärdera den mer! Va använder ni för några tygisar? Vik? Prefold? Skalbyxa? Ull?

Kommentera

