Allmänt

Finally at our place

Vi är officiellt inflyttade i lägenheten. Barradamdammdadamm…!! Älskar denna lägenheten och det känns så rätt på alla sätt. Okej, jag hade gärna sluppit bråka var eviga dag med fastighetsägarna kring renovering och felanmälningar. Men snart är det över och renovering är i alla fall gjord. Och ta mej tusan så fint det blev det. Vitt och fräscht. Just as we want it. 

Saker börjar komma på sin plats känns det som. Bara en massa småfix kvar som att skruva fast bokhyllor i väggen och sånt där barnsäkerhetsfixande. Okej, lite annat smått och gott. Men bara det roliga kvar liksom. Finliret! 

 
Vad tycker ni om vår fina lilla nya älskling som sitter i vardagsrummet? 

Vi fyndade henne på Indiska för dryga tusenlappen. Ett riktigt kap om ni frågar mig och Kalle. Vi har letat överallt efter en sådan här lampa och nu har vi henne. Min fästaman har numera gått och blivit en ”handy man” i samband med denna skönhet. Ja han liksom kapade bort en lång kedja så att den blev kortare och gick att ha i vardagsrummet utan att slå i huvudet. Sen  blev han proffs på borrmaskinen som jag strulade med. Haha, alltså inte på det sättet. Han löste i alla fall problemet och skruvade upp mörkläggningsgardinen. Så nu verkar det som att han tar över stafettpinnen i kategorin ”fixaren” i hemmet. 

Nu ska jag krypa ner hos mina gossar och sova gott!

Standard

One thought on “Finally at our place

Kommentera

