7-9 månader, Allmänt, Elis

Vilda trollungen

Ursäkta kaoset i köket. Skåpsluckorna är på lackning och blir klara förhoppningsvis om 1-2 veckor. Köket är med andra ord ett himmelrike för Elis. Upptäcka och dra ut saker. En buffé i busigheter. 

 
Ca. 20 minuter innan denna bild togs så skrämde trollungen mig. Man kan ju undra hur en snart 10-månaders skrämmer sin förälder.. Jo genom att när man sovit klart förmiddagsluren så tar man sig ur sängen och kryper in till sin mamma i köket. Say what?! Ja, han hade då tagit sig ner för vår säng (inte så hög, utan ben nu för tiden och mjuka kuddar längd med kanterna på golvet) öppnat den halvslutna dörren, krupit ut i vardagsrummet, in i hallen och där innan han kom till köket roppar han ledsamt och oroligt efter mig. Lille snuttebullen! Jag blev allt skrämd, rädd och nojjig när jag hörde hans röst lite för nära köket. 

Han körde en repris vid eftermiddagsvilan hemma hos min mormor. Där sover han dock på ett tjockt täcke på golvet. Jag hör honom skrika från sovrummet och springer dit. Men till min förvåning ligger han inte på ”bädden” längre utan är på väg ut genom dörren.. Bara det att han inte får upp dörren. Lillen alltså. Han har inte tålamod att vänt några sekunder tills jag hunnit dit utan letar direkt efter mig på egen hand. Man skulle kunna tro att jag är superseg på att komma till honom och därav tar han sig till mig istället men så är inte fallet. 

Jag undrar hur det ska gå ikväll när han vaknar till innan djupsömnen tar vid.. Uppföljning kommer.

Standard

One thought on “Vilda trollungen

  1. Det där är läskigt ! Det sägs ju att dem vid den här åldern kan vakna och vara tysta till en början. Edvin har också börjat med det så vi får verkligen vara på vår vakt! Vi som har superhög säng!!

Kommentera

