Allmänt

Nu vill jag bara gråta

Där sprack glädjeruset. Leverantören kommer och hämtar det ruttna gamla kyl och frysskåpet från tidiga 90-talet. Kommer upp med nya och ser då att det inte får plats. 5 hela jävla fucking cm för brett. Jaha. Kul. Ja, så ni ringer till V. Bostäder säger ni? Kan du be dom ring mig direkt? Va bra. Tack. Och så gick dom genomsvettiga härifrån. Jag har ju i alla fall en kyl och frus nu. 

 
Så där står det fina nya och tar typ all plats i köket. Kan det bli mer bombnedslag i vårat kök? Kan tillägga att jag och V. Bostäder inte kommer överens. Dom gör inte ett smack. Vi har haft lägenheten i två månader och dom har fortfarande inte fixat någon felanmälan. Eller jo dom beställde ju den här fina kyl och frysen efter att jag tjatat som med allt annat i över en månad. Kom dom och mätte innan dom beställde? Bad dom mig om mått? Nej. Så nu kommer vi väl ha det så här tills dom ”orkar” ägna tid åt våra felanmälningar. Dom skyller på att dom har för mycket att göra. 

Kommer nu dock på att dom fixat en felanmälning till. Tvättpluppen så man ja boka tvättid ficka jag i förra veckan. Ja, ni vet vi har inte kunnat tvätt sen vi flytt hit. Tur är väl att jag har världens snällaste mormor som har kunnat tvätta åt oss hos sig. 

Men det läcker ju fortfarande under diskhon. Vi saknar duschstång/skena, toapapperhållare, hela klädkammaren är fallfärdig, hål i badrum, trasig tvättlina i badrummet som ska bort, plats som det är graffiti på fönsterna i badrum m.m. 

Nu är jag fan less på riktigt. Ledsen och jävligt förbannad..!!!! Även fast dom har mycket jobb så kan dom för bövelen boka upp en tid. ”Han” som ska göra allt och som jag träffat och pratat med flera gånger sa sist: Vi tar lite i tåget, nu kan du ju tvätt! Haha. Vi tar det andra sen.

Vadå sen? Närdå? 

Standard

One thought on “Nu vill jag bara gråta

Kommentera

