Allmänt

Första arbetsdagen på över ett år

Hujedamig vad nervös jag var igår kväll. Tankar som snurrade runt och runt. Tänk om jag inte hör väckarklockan? Tänk om Elis nu kommer börja gå upp 05.30 när jag går upp? Tänk om jag får mjölkstockning? Tänk om jag valt fel jobb? Ja ni kanske kan förstå att det inte var det lättaste. Men nu är det gjort! Första arbetsdagen avklarad och det snurrar lite lätt i skallen av all information. Det bästa är att det ändå kändes bra. 
Jag har skrattat en massa och alla som jobbar där är bra människor känns det som. Sen är set ju klart alltid en fördel att jobba med sin mamma. Ja ni läste rätt. Jag jobbar på samma arbetsplats som min mor. Jag sin personlig assistent medan min mor är elevassistent. Så olika arbetsgivare. Vi är rätt lika jag och min mor så det kommer nog bli toppen när vi ska arbeta med den eleven jag är personlig assistent åt.

Jag får dock utvärdera lite mer om en vecka eller två. Idag hade vi flyt, hon hade en bra dag och Det känns som om vi kan få en fin kontakt. Jag är bara glad att det känns bra så här i efterhand. Men bu saknar jag min lilla solstråle. Ska pussa ihjäl honom bör jag ser han. Även min stora älskling såklart!! My men.

Standard

Kommentera

