Allmänt, utbildning

Ma2b

Jag då har bollen rullat en bit till. Nervös gick jag till Komvux nere i centrum. Fyllt klassrum med människor i alla åldrar och med olika skolerfarenheter.   

Vi fick matteboken, information och skriva prov. Ja, ni läste rätt. Prov första dagen.. Hjälp! Inget betygsgrundande utan mer för att man själv ska veta hur en ligger till i matte. Host host, jag har ju fasiken inte läst matte sen 2007. Och det märktes när jag fick rätta mitt prov. 8/30 rätt.. Men bra ändå kan jag väl tycka? 

Så en massa repetion att plugga in innan jag dyker ner i den tjocka matteboken. Peppen finns kvar, viljan och orken lika så trots insikten i var jag befinner mig i mattevärlden. 

Det som är nytt (för mig) som jag älskar är ju hur fantastiskt det är med hur man nu studerar. Läraren skickar ut bra lektionsvideos från bland annat YouTube så att man kan plugga inför vissa lektioner och förstå bättre vissa matteövningar. Plus att man kan se om och om igen tills man riktigt kan det i sömnen. Tänkt om det redan hade varit så när jag gick i gymnasiet. Då hade jag nog haft toppbetyg i alla ämnen.

Standard

Kommentera

