13-18 månader, Allmänt

Helgen som kom och gick

Tiden går alldeles för fort för mig just nu. Jag hinner inte med någonting även fast jag gör massor hela tiden. Många känner nog igen sig.. Hoppas jag. Att jobba, plugga distans och ratta familjelivet med en ettåring är inte det lättaste. Kul, intensivt och utmanande. Men framför allt utmattande då sömnen konstant blir lidande. Jag vet, inom några år kommer det vara andra tider kring sömnen men det hjälper inte just nu.

Elis håller på att få två kindtänder (heter det så?) på överkäken och det är ju inte att leka med har vi lärt oss. Jag har tagit fram vartenda ess i rockärmen och det verkar hjälpa lite, HALLELULIJA. Han verkar inte ha så ont vilket känns skönt. Mer närhetstörstande, orolig, risig i magen och allmänt grinig. Bara tanken på att ha stora kindtänder som ska upp ur tandköttet får mig att känna smärta.. det kan inte vara lätt för mini..!!

Så denna helg har vi spenderat hos svärmor vilket har varit skönt under omständigheterna. Få lagad mat och bli ompysslade. Släppa planeringen för en två dagar. Lite avlastning mellan varven.   


En gosig och bestämd liten Elis som prompt ville titta på tecknad ”Hjulen på bussen” om och om igen.
 Elis all time favorite! I dessa tider får han skärmtid även fast en kan tycka det finns bättre saker att göra. En nöjd Elis är böjda föräldrar.

Men i och med denna slapparhelg så blev det inte mycket till plugg. Besök till Ikea stod även på schemat igår för att äntligen köpa en 90 säng som ska byggas ihop med vår befintliga 140. Projekt familjesäng ska äntligen påbörjas. Men igår när det var planerat så var vi alla tre helt utmattande. Hängiga och allmänt opepp på Ikea. Elis var allt annat än i skick för ett kaosigt Ikea. Om det är något vi lärt oss är det att Ikea ska besökas när alla är på topp annars stay away.

Hur har er helg varit? 

Standard

Kommentera

