Allmänt, Holistiskt, Hypnobirthing

Adjö BB Sophia?!

Vad är det jag läser överallt? Är det på riktigt sant att fantastiska BB Sophia tvingas lägga ner sin verksamhet på grund av dålig ekonomi? Det kan ju bara inte vara sant. Jag blir på riktigt ledsen in i själen. 

Hur kan ett sådant fantastiskt BB som är nytänkande, proffsigt och lyhört inte gå runt? Det kommer ju vara världens sämsta för förlossningsvården om verksamheten läggs ner för Stockholms län. Det finns ju inget BB som kan jämföras med BB Sophia. 

  

Nyförlöst och lyckliga på BB Sophia. Elis endast 7 minuter gammal om jag minns rätt!

Jag som hade visioner om att jobba där en vacker dag som barnmorska. Jag som tänkt föda alla mina kommande barn där. Vafan. Känner att jag blir som en obstinat tonåring som inte vill föda om jag inte får föda där. Än ska det ju inte bli tillökning men inom rimlig framtid och då får jag väl peppa om till att föda hemma om inte BB Sophia existerar. 

Förstår ni bristen på förlossningsplatser som kommer uppstå nu? Tillbaka på ruta ett igen. BB Sophia har ju tagit emot födande kvinnor som inte fått plats på andra ställen samtidigt som dom har en mängd egna patienter. Och alla neonatalpatineter som blir skickade till just BB Sophia för att dom är dom bästa? Vad ska hända med dom? 

Jag vågar inte riktigt tro på det som sägs nu. Jag hoppa att det bara är media som försöker sätta dit BB Sophia pga avundsjuka och för att sälja tidningar. Jag väntar på lite inside information från en familjevän som jobbar som undersköterska där. Tills dess försöker jag jag ha is i magen.


Standard

One thought on “Adjö BB Sophia?!

Kommentera

