Allmänt, Kärlek

Alla ❤️’s dag

Dagen till ära hade vi fixat så att Elis fick mysa med sin mormor så att vi päron kunde få lite kvalitetstid tillsammans.   

Tanken från början var att vi skulle promenera i stan medan solen smekte våra bleka ansikten för att sen njuta av en god lunch utan avbrott i samtalen. Sen skulle vi spana på människor och bara vara med varandra. Sånt där härligt man gärna drömmer sig bort till i stressade situationer med en liten 1 åring. Men bara dagar innan den stundande dagen så kändes en lugn, mysig hemmadag bara vi två mer lockande. Jag var dessutom inte helt i toppform.. Lite småkrasslig, PMSig och dan. Så jag lämnade miniälskling hos mormor medan pappan for in till stan för att köpa gomat!

   
Han kom hem med godaste pastan från Vapiano, fantastiskt vackra liljor som börjar slå ut och en påse saltlakrits. He knows me very well!

Vi dukade upp lunchen i vardagsrummet precis som vi alltid gjort förut. Vi var ju tvungna att passa på då inga små händer fanns där och pillade på eller drog ner allt.  

Jag fick uppgift att fixa efterrätt och till min glädje fann jag två färdiga bakelser som inte innehöll mjölkprotein på mataffären. Dagen till är var det hjärtformade dessutom. Sista paret på hylla och jag var tvungen att köpa! Så goda med mandelmassebotten, mörk choklad och marsipan. Sliskigt gott för en sockeråttamönster som mig.

Sen kunde vi bara vara tillsammans, fixade lite i lägenheten, pratade en massa, tog ett bad tillsammans och skrapade trisslott. Dags att skrapa sista rutan älskling? 

Men när vi varit ifrån vår underbara skatt i flera timmar kom min mamma över med honom. Åh så underbart att få pussa ihjäl honom. Skönt att få längst efter honom tillsammans med Kalle. Det är tur att min mor är en flitigt mobilanvändare ändå, för hon skickade bilder under dagen på vår skatt och en urgullig video där Elis uppträdde och sjöng med en mikrofon som spelade musik. Vi är så löjligt stolta över vad vi skapat tillsammans. En liten minimänniska med sin alldeles egna personlighet. Tänk var äkta kärlek kan skapa! Älskar min familj.

Hur var er alla hjärtans dag?

 

Standard

One thought on “Alla ❤️’s dag

Kommentera

