13-18 månader, Allmänt, Elis

Snugglepuffeli gosmos

Inatt var första natten som jag och Elis riktigt kunde gosa på natten. I vanliga fall ligger han klistrad på tutten, ifrån mig med en fot i mitt ansikte eller liggandes som en ostbåge över min mage. 

Dom senare nätterna har vi småbråkat om mina bröst då han inte vill ligga still och nattamma som han vanligtvis gör. Han har liksom kört rally samtidigt som han ammat vilket har gjort det omöjligt för mig att somna om. Så jag har trugat med nappen om och om igen och bara låtit honom amma 2-3 gånger per natt. Så nu inatt så gick det ännu bättre med nappen. 

När han vaknar till så drar jag honom närmre mig, håller om honom, våra ansikten mot varandra och så stoppar jag in nappen. På en sekund så somnar han om. Så gosigt att få ha honom uppe vid ansiktet och kramandes än tidigare sovpositioner. Ibland slänger han dock iväg nappen och då blir det tutte. Andra gånger behöver han berätta om drömmen som väckte honom för att sedan andas ut och ta nappen. Får se hur länge detta håller i. 

  
Verkar också vara så att han håller på att få nya tänder igen. Utslag runt munnen, dålig i magen och närhetstörstande. Men nu sover han gott på mig i selen på bussen hem. Pappan är på boksläpp och jag ska hem och plugga. 

Standard

Kommentera

